attandasutanattleva.blogg.se

En blogg om att leva med en djup svårbehandlad depression. Bloggen har flyttat: http://attandasutanattleva.bloggplatsen.se

Men för guds skull-var lite SOCIAL!

Publicerad 2013-06-19 13:13:00 i Arbetsgivare

 
 
 
I november var det dax för möte med Försäkringskassan, Arbetsgivare och min bästa 
läkare. Jag
hade min kollega och vän med mig som stöd och så hade jag ju min bästa
läkare som var (och
fortfarande är) mitt allra bästa stöd!! Under tiden jag varit sjukskriven
hade vi bytt chef på mitt
arbete. Det var alltså en chef som jag aldrig arbetat under.
Min gamla chef jobbade kvar ett par
månader till, så han fanns tillgänglig. Min kollega
pratade med honom om han kunde tänka sig att
vara med på mötet. Det kunde och ville
han absolut. Jag kände en lättnad att den chef jag kände,
kände mig trygg med och jobbat
under flera år skulle vara med. Men han FICK inte vara med för
min nya chef som jag bara
kände till, inte jobbat under. Alltså skulle en person jag aldrig jobbat under,aldrig sett mer än
på bild och aldrig pratat med vara med på mötet.
”Att hålla i minnet är att detta är en ganska
typisk handling av min nya chef!”
Jag var sjukt nervös inför mötet men hade ju min kollega och vän + min bästa läkare med
mig. Och
de var på min sida det visste jag. Jag hade pratat med dem flera gånger hur viktigt
det var för mig att sitta bredvid dem under mötet. Och de hjälpte mig att säga ifrån att jag
absolut skullesitta så. Utan dem nära mig var jag så otrygg att jag förmodligen gått hem om
jag inte fått sitta så.
Min nya chef svassade in i sin pälskappa och överlägsna min. Men mötet gick bra trots att
min nya
chef inte fattade (och fortfarande inte fattar). Hon tyckte att jag kunde väl vara lite
SOCIAL och gå till
badhuset och simma etc. HALLÅ! Jag kunde inte ens gå in på Ica utan
att få
panikkänslor/panikattacker.
Men min handläggare från försäkringskassan var bra, hon fattade i alla fall. Det bestämdes att
jag
skulle bli sjukskriven ett tag till.

Bilden nedan är till min chef:
 
 



 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pernilla

Bloggen har flyttat: http://attandasutanattleva.bloggplatsen.se

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela